Course Category: Θέματα Β Λυκείου

Showing 10-18 of 32 results
Αξίες
5.00€

Αξίες, Θεσμοί και Κρίση Αξιών

Οι «αξίες» είναι το σύνολο των ιδιοτήτων, οι οποίες εκφράζουν τη σπουδαιότητα ενός αγαθού, προσώπου ή πράγματος. Παράλληλα, καθορίζουν τον τρόπο ζωής και σκέψης των ανθρώπων και συνδέονται άμεσα με τα πολιτιστικά στοιχεία μίας κοινωνίας. Ταξινομούνται σε καθολικές (π.χ. εθνική υπερηφάνεια) και προσωπικές αξίες (π.χ. εντιμότητα). Το περιεχόμενο των αξιών…
102
Στερεότυπα
5.00€

Στερεότυπα και Προκαταλήψεις

Στερεότυπα είναι οι παγιωμένες, ταξινομημένες αντιλήψεις οι οποίες έχουν διαμορφωθεί με την πάροδο των χρόνων και έχουν μεταδοθεί από γενιά σε γενιά. Υπάρχουν διάφορα είδη στερεοτύπων (φυλετικά, ηλικιακά, σχετικά με το φύλο κ.λπ.). Τα στερεότυπα συνδέονται άμεσα με το φαινόμενο του ρατσισμού. Ως προκατάληψη ορίζεται η εκ των προτέρων διαμορφωμένη…
282
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
5.00€

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης υπηρετούν την ανάγκη του ανθρώπου για επικοινωνία που είναι σύμφυτη με τη ύπαρξή του. Από τη γέννησή του ο άνθρωπος, στην προσπάθειά του να επικοινωνήσει, αξιοποίησε την οπτική επικοινωνία (ιδεογράμματα, αφήγηση καθημερινότητας κλπ.) και την προφορική. Στη συνέχεια, η εξέλιξη της τυπογραφίας, με τη μαζική παραγωγή…
264
Παραπληροφόρηση
5.00€

Παραπληροφόρηση

Παραπληροφόρηση είναι η σκόπιμα κακή πληροφόρηση που χαρακτηρίζεται από τη μετάδοση ανακριβών, ψευδών ή τροποποιημένων πληροφοριών. Πιθανότατα σκοπός είναι η παραπλάνηση του δέκτη προς εκπλήρωση προσωπικών σκοπιμοτήτων του παραπληροφορούντος ή η προστασία ατόμων μέσω της απόκρυψης πληροφοριών, οι οποίες θα ήταν επιβαρυντικές προς αυτά. Διαδίδεται με τον ημερήσιο και περιοδικό…
153
Διαφήμιση
5.00€

Διαφήμιση

Η διαφήμιση είναι ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στη διαμόρφωση των τρόπων με τους οποίους οι άνθρωποι προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους μέσα από την κατανάλωση προϊόντων. Σκοπός της διαφήμισης είναι να διατηρήσει, να προσελκύει και να αυξήσει την πελατεία μιας επιχείρησης. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι διαφήμιση δεν…
277
Τύπος
5.00€

Τύπος

Τύπος ονομάζεται κυρίως η τυπογραφία και γενικότερα η δημοσιογραφία στο σύνολό της. Τύπος ακόμα είναι το σύνολο των γραπτών κειμένων που πληροφορούν την κοινή γνώμη για τα γεγονότα που διαδραματίζονται σε εθνική και παγκόσμια κλίμακα. Η εξουσία μάλιστα που ασκεί η έντυπη δημοσιογραφία στην κοινή γνώμη έχει ονομαστεί από πολλούς…
183
Καταναλωτισμός
5.00€

Καταναλωτισμός

Ως καταναλωτισμός ή υπερκατανάλωση ορίζεται η υπερβολική κατανάλωση αγαθών με σκοπό την ικανοποίηση όχι των πραγματικών, αλλά των περιττών ή πλασματικών αναγκών. Ο σύγχρονος άνθρωπος αναζητά την ευτυχία στην ικανοποίηση των υλικών κυρίως αναγκών του και δημιουργείται η ψευδαίσθηση ότι η κατοχή υλικών αγαθών ικανοποιεί βαθύτερες ψυχικές και κοινωνικές ανάγκες.…
264
Χρήμα
5.00€

Χρήμα και Υλισμός

Το «χρήμα» είναι το οικονομικό μέσο, το οποίο χρησιμοποιείται για την αγορά και πώληση αγαθών και ταυτόχρονα λειτουργεί ως μέτρο της αξίας τους. Αποτελεί μια μορφή πλούτου και είναι χρήσιμο για τις συναλλαγές του ανθρώπου. Στις μέρες μας ο όρος «υλισμός» χρησιμοποιείται για να εκφράσει την εξάρτηση του σύγχρονου ανθρώπου…
101
Κριτική
5.00€

Κριτική και Αυτογνωσία

Κριτική ονομάζεται η διατύπωση αιτιολογημένης κρίσης για την αξία ή απαξία μίας πράξης, ενός προσώπου, μίας θεωρίας, μίας άποψης ή οτιδήποτε άλλου μπορεί να ενδιαφέρει έναν άνθρωπο. Είναι η διανοητική ικανότητα του ατόμου να επεξεργάζεται ορθολογικά τα δεδομένα. Αυτοκριτική είναι η διαδικασία αυτοελέγχου, κατά την οποία επιχειρείται η αποτίμηση πράξεων,…
109
error: Content is protected !!
X